Herrkommittén

Herrkommitténs mål är att aktivera och tillgodo se alla herrar från 22 år och uppåt med verksamhet. Nedan presenteras årets utbud.  Om ni har frågor angående herrkommittén eller tävlingarna som vi anordnar så är ni välkomna att kontakta någon av oss, se högerspalten. Verksamheten kan beskrivas som ”seriös sällskapsgolf”, det vill säga att vi umgås i en lättsam och trivsam atmosfär men ändå seriöst genom att reglerna följs.

Välkommen!

Herrkommitténs verksamhet år 2024

HERRGOLFEN

Tävlingsform: Slaggolf 18 hål i två klasser:
Klass 1 hcp 0-14,8, Klass 2 hcp 14,9-36,0
Man spelar kvar i den klass man startade vid första deltagandet i respektive vår och höstomgång.
OBS!   Tävlingen öppen för alla herrar från det år de fyller 22 år.

Våren:

6/5  , 13/5  , 20/5  , 27/5  , 3/6  , 10/6  , 17/6  , 24/6

Hösten:

29/7  , 5/8  , 12/8  , 19/8  , 26/8  , 2/9  , 9/9  , 16/9

Viktigt: Anmäl er i Min Golf.

Herrgolfen kommer att vara upplagd som tävling i GIT systemet vilket innebär att man anmäler sig som tävlande precis på samma sätt som till andra tävlingar.  Både vår och höst kommer det att finnas möjlighet att även spela på söndagar. Spelar man någon annan tävling på söndagen får denna inte räknas till herrgolfen.

Starttid:

Ni bokar själva era starttider via kansliet eller Internet enligt klubbens vanliga bokningsrutiner, senast lördagar 23.59. Daglediga har möjlighet att spela under dagen. För att resultatet skall räknas måste du spela med markör som har officiellt handicap.

Startavgift: 60 kr/deltävling. Då klubben har beslutat att vara kontantfria så betalar ni med swish (skriv herrgolf i meddelande vis swish) eller använder betalterminalen.

Priser:  Även i år kommer vi att ha en vårtävling resp. en hösttävling där de 4 bästa nettoresultaten sammanräknas.
Antalet spelomgångar är 8 stycken på våren och 8 stycken på hösten.
Priser till de 3 bästa nettoresulten på totalen vid vår- resp. höstomgång.
Dessutom priser till de tre bästa nettoresultaten i varje klass, samt till bästa bruttoresultat vid varje omgång.
Tävlingsledare: Ulf Ojala

Avslutningstävling  ”SISTA CHANSEN” 21/9

Tävlingsform:      Slaggolf 18 hål i två klasser:
Klass 1 hcp 0-14,8, Klass 2 hcp 14,9-36,0
Öppen för herrar från 22 år och uppåt.
Prisutdelning för Herrgolfen, och Matchspelet Dubbeleken i samband med denna tävling.
Se separat anslag i klubbhuset för denna tävling.
Speldatum:    16/9
Tävlingsledare:                   Herrkommittén

Mer information om kommitténs olika tävlingar finns i klubbhuset. Anmälningsavgift i respektive tävling erläggs i receptionen före start. Lycka till i tävlingarna och ha en trevlig golfsäsong önskar vi i Herrkommittén!

Herrkommittén

Ulf Ojala

Niklas Johansson

Sune Karlsson