Gästinformation

Vi hälsar dig varmt välkommen till vår trivsamma golfklubb. Här finner du en omväxlande och välskött bana med en kvalitet på spelytorna som får många lovord. Klubbens egna medlemmar klassar skötseln bland de bästa i landet! Vi har ett väl utbyggt övningsområde/range där du kan värma upp inför ronden och varför inte ta en titt i vår Proshop där du hittar det senaste senaste inom utrustning och kläder till konkurrenskraftiga priser. Den mysiga restaurangen finns redo för dig både före och efter rundan och på uteplatsen kan du följa spelet på sista hålet.
Vill du stanna över natt bor du bekvämt på Villa Ek.

Gästinformation

Vill du stanna över natt bor du bekvämt vid första tee i Nossans Hotell och Vandrarhem. Kommer du med husbil finns också ställplatser.

hoppa till:  Greenfee  /  Tidbokning  /   Boende  /  Vägbeskrivning

Ordinarie greenfee 2024, 18 hål

Vardag Lördag, söndag, helgdag
Senior 18 hål 425 kr, 36 hål 625 kr 18 hål 525 kr, 36 hål 725 kr
Junior 18 hål 200 kr, 36 hål 275 kr 18 hål 250 kr, 36 hål 350 kr

Bo på banan-greenfee

Vid boende på Villa Ek erbjuds rabatterade greenfeeavgifter.

Ställplatser sköts också av Villa Ek.

Kontakta Villa Ek för mer info: info@villaek.se eller se villaek.se

Rabatt junior i Västergötland

Fullbetalande junior upp t.o.m. 18 år och med högst 36 i hcp: Fritt spel alla dagar upp till 3 gånger per klubb.

Rabatt MoreGolf-kortet

200 kr rabatt på ordinarie greenfee vid ett tillfälle alla dagar, resterande belopp skall betalas med More Golf Master Card.

Introduktionskort

Introduktionskort utfärdade av SGF, VGF, PGA, GAF, SGA accepteras under förutsättning av detta meddelas senast dagen före spel och att inga andra hinder finns (t.ex. fullbokat, tävling etc). Introduktionskort gäller inte vid tävling.

Golfbilar (18 hål)

Medlem med intyg: 200 kr (säsongskort 3 500 kr för den som använder bil fler än 20 gånger)
Medlem utan intyg: 400 kr
Gäst med intyg: 250 kr
Gäst utan intyg: 500 kr

Samarbetsavtal om greenfee 2024, 18 hål

Skaraborgsgolfaren

Fullvärdig senior i Lidköpings GK, Läckö GK, Billingen GK, Vara-Bjertorp GK, Töreboda GK samt Ekarnas GK kan till sin hemmaklubb betala 995 kr i avgift för att bli Skaraborgsgolfare. Därefter betalar spelaren sedan 125 kr i greenfee på vardag och 150 kr på helg och helgdag, gäller även tävling oavsett dag och tid på de sex klubbarna och hur många gånger som helst per klubb.

Onsjö GK, Koberg GK, Torreby GK, Dagsholm GK, Falköpings GK, Ale GK och Uddevalla GK.

Fullvärdig senior i Onsjö GK, Koberg GK, Torreby GK, Dagsholm GK, Uddevalla GK, Ale GK och Falköpings GK betalar 300 kr i greenfee vardagar, 350 kr helg och helgdagar. Tävlingsgreenfee 150 kr (Koberg, Onsjö, Falköpings GK 200 kr). Ekarnas fullvärdiga seniormedlemmar har motsvarande rabatt på dessa klubbar.

Hörlycke GK

Fullvärdig senior i Hörlycke GK betalar 300 kr i greenfee vardagar, 350 kr helgdagar, 100 kr i tävlingsgreenfee. Ekarnas fullvärdiga seniormedlemmar betalar 100 kr alla dagar i veckan på Hörlycke och gäller 2×9 hål.

Förtydligande om ”fullvärdig senior”:
Med fullvärdig senior avses medlem, som efter erlagd årsavgift får spela obegränsat på hemmaklubb utan någon extra betalning eller annan form av begränsning som t.ex. distansmedlemskap, vardagsmedlemskap, veteranmedlemskap, greenfeemedlemskap, nybörjarmedlemskap, flexmedlemskap, introduktionsmedlemskap, studerandemedlemskap eller annan medlemsform som innehåller någon form av begränsning i pengar, ålder, avstånd eller liknande.
Undantag är äkta makar/sambos med familjemedlemskap.

Rabatter enligt ovan avser endast individuell bokning, gruppbesök hanteras med offertförfrågan.

Tidbokning

Hoppa till:   Greenfee  /  Tidbokning  /  Boende  /  Vägbeskrivning

Ordinarie tidbokningsregler

• Tidbokning alla dagar kl 06.00-20.00. Alla starttider är bokningsbara (inga skuggade tider). Övrig tid gäller mekanisk bollränna utanför klubbhuset.
  • Medlemmar och gäster kan boka 60 dagar före speldagen, med undantag för lördag, söndag och helgdag mellan kl 09:00-11:00, där gäster kan boka tidigast 2 dagar innan. Varje spelare är begränsad till att ha max fyra samtidiga bokningar i systemet.
  • Bokning sker i första hand via tillgängliga digitala kanaler, annars via telefon 0514-120 67, mail info@ekarnasgk.se eller i receptionen.
  • Vid bokning av starttid skall Golf-ID på samtliga spelare i bollen uppges. Detta gäller både vid bokning via telefon och digitalt
  • Klubben förbehåller sig rätten att justera bokade tider +/- 30 minuter i syfte att få bättre flyt på banan med t ex enbart fyrbollar.
  • Bokad starttid skall bekräftas senast 15 minuter före start i receptionen eller i app.
  • Ankomstregistrering måste göra vid allt spel utan undantag, annars kommer du debiteras ytterligare, då du räknas som ”No show”.

Tidbokning – WIDGET

Vägbeskrivning