Klubbmästerskapet spelades 10-11/8, i halv storm första dagen och med lite bättre förutsättningar dag två.

Det inleddes med ålderklasser 15-80 år och för alla de som tävlade i dam- och herrklass. De som deltog i

den stora klassen spelade 36 hål på lördagen och de 15 bästa gick vidare till dag två och slutspel.

Vinnare i herrklass stod Peter Svensson (222 slag), ett slag bättre än Niklas Andersson som gjorde en superspurt

med birdie på 16 och eagle på 17 och nästan kom ikapp en stabil Peter som höll undan tack vara en sin birdie på 17.

I damklass stod Therese Jansson som vinnare (245 slag), två slag före Lotta Andersson, som jagade hela rundan

men inte kom ikapp en säkert spelande Therese.

Treorna blev Niklas Sahlback och Martina Fransson som var lite för långt efter för att blanda sig i första plats.

Ni ser alla på pallen nedan.

Övriga resultat i klasserna hittar ni på nätet.

EKARNAS GK
Balders väg 12
467 31 GRÄSTORP
Tel kansli fr.o.m. 26 okt 2020 kl 9-15 vardagar: 0514-120 60
Mail: info@ekarnasgk.se
Bankgiro: 367-7713.
Swishnummer: 123 476 32 49
OM KLUBBEN
Det vi är mest stolta över är givetvis vår bana. Inte särdeles lång och svår, men med en kvalitet på greener och fairways som fått mycket lovord de senaste åren. Vår banpersonal lyckas varje år överträffa våra förväntningar.

info@ekarnasgk.se
Vi försöker hålla hemsidan uppdaterad med den senaste informationen, men om ni har frågor eller åsikter - tveka inte att kontakta oss! Vi ser fram emot att svara på era frågor.